Rezultat, ki ga dosežemo z izvedbo 1. koraka
- atraktivnosti vašega podjetja za prodajo,
- trenutni pripravljenosti vašega podjetja na prodajo,
- priporočljivih izboljšavah pred začetkom prodaje,
- potencialnih kupcih,
- prodajnih strategijah prilagojenih posebnostim vašega podjetja.
- že danes pripravljeni prodati podjetje,
- že v procesu prodaje podjetja,
- šele razmišljate o prodaji podjetja v prihodnosti.
V 1. koraku bomo temeljito pregledali pripravljenost vašega podjetja na prodajo in sicer tako iz finančnega in poslovnega vidika, kot tudi iz vašega osebnega vidika. Poglobili se bomo v finančne izkaze podjetja, glavne finančne kazalnike, vaše produkte in storitve ter glavne konkurenčne prednosti, kot tudi vaše osebne cilje in želje glede prihodnosti podjetja in zaposlenih. Pogovorili se bomo o trenutnih tržnih razmerah, časovnem načrtu vašega izstopa iz podjetja in priporočljivih izboljšavah za čim uspešnejšo prodajo.
Že od samega začetka bo razvidno, da želimo čim bolje razumeti vas in vaše podjetje, saj bomo le na tak način lahko vaše podjetje kupcem predstavili v najboljši možni luči. Vemo, kako razmišljajo kupci in pomagali vam bomo razumeti, kako bodo različne skupine kupcev verjetno gledale na vaše podjetje.
Načrtovanje izstopa iz podjetja
Izstop iz podjetja je priporočljivo načrtovati v naprej, da lahko pravočasno izvedete izboljšave poslovanja in pripravite podjetje na prenos lastništva. Zmeraj to sicer ne bo mogoče, vendar je priporočljivo začeti vsaj dve leti pred predvideno prodajo. V večini primerov je namreč opazna močna korelacija med časom, vloženim v pripravo podjetja na prodajo ter doseženo končno ceno.
Med procesom priprave podjetja na prodajo vam bomo pomagali identificirati področja, ki bi jih bilo potrebno izboljšati in določiti cilje, ki jih je mogoče doseči pred začetkom prodajnega procesa. Na atraktivnost podjetja za prodajo bodo namreč vplivali različni dejavniki, od poslovne uspešnosti podjetja, dobrega finančnega stanja, do urejenosti na pravnem področju, dobrem odnosu s strankami, dobavitelji in zaposlenimi.
Prodajne strategije
Med pregledom obstoječega stanja bomo določili tudi kdo so najverjetnejši kupci vašega podjetja, saj bo od tega odvisna strategija prodaje, ki jo bomo izbrali. Potencialni kupci so lahko:
- Zaposleni;
- Druge fizične osebe, ki želijo imeti svoje podjetje;
- Konkurenti;
- Dobavitelji;
- Odjemalci;
- Podjetja iz komplementarnih dejavnosti;
- Večji strateški investitorji;
- Finančni skladi;
Ker ima vsaka izmed skupin kupcev drugačna pričakovanja, prilagodimo strategijo prodaje najverjetnejšemu kupcu in jo po potrebi med prodajnim procesom prilagajamo.
Pričnite s 1. korakom še danes.