- Vodimo celoten prevzemni proces;
- Ocenimo vrednost podjetja, ki ga želite kupiti;
- Se pogajamo o ceni in pogojih transakcije;
- Poiščemo alternativne možnosti financiranja in strukturiranja posla;
- Vodimo postopek skrbnega pregleda;
- Se pogajamo o določilih kupoprodajne pogodbe;
- Sodelujemo v zaključnih postopkih.
Kakšen je postopek nakupa?
Postopek nakupa podjetja se prične z iskanjem posla, ki ustreza vašim interesom in osebnim življenjskim ciljem, sposobnostim, izkušnjam ter finančnim zmožnostim. To je korak, ki vam bo vzel kar nekaj časa, saj boste morali pregledati ogromno prodajnih predstavitev (teaser-jev) različnih podjetij, da boste našli takšnega, ki vam ustreza.
Če boste želeli o določenem podjetju, ki je pritegnilo vaš interes, pridobiti dodatne informacije, boste morali najprej podpisati sporazum o varovanju zaupnih podatkov (NDA). V nadaljnjih korakih vam bo prodajalec namreč razkril kar nekaj zaupnih podatkov, katerih neprimerna uporaba bi njegovemu podjetju lahko škodila. Ohranjanje zaupnosti je pri prodaji podjetja zato zelo pomembno.
Ko boste podpisali NDA, boste od prodajalca prejeli dodatne informacije o podjetju in informacijski memorandum. Informacijski memorandum je 20 do 30 strani dolgo poročilo, ki vključuje podrobnosti o vseh glavnih vidikih poslovanja, kot so: pregled podjetja, pregled panoge in konkurenčnega okolja, opis izdelkov/storitev, opis trženjske strategije, tržnih priložnosti, priložnostih za rast in izboljšave, pregled zaposlenih, ključnih strank in dobaviteljev, pregled poslovanja, zgodovinske finančne podatke in napoved poslovanja, pretekle in prihodnje naložbe v osnovna sredstva ter okvirno ceno podjetja in strukturo transakcije.
Informacijski memorandum bo obravnaval najpomembnejša vprašanja, ki se vam lahko pojavijo. Njegov namen je ta, da vam pomaga pri odločitvi, ali bi se radi srečali s prodajalcem, si ogledali podjetje in zahtevali dodatne informacije.
Sledi ogled podjetja in sestanek s prodajalcem, na katerem boste lahko zastavili dodatna vprašanja, na katera še morda nimate odgovora.
V naslednjem koraku prodajalcu pošljete ponudbo oz. pismo o nameri in položite varščino za resnost ponudbe. Če prodajalec vašo ponudbo sprejme, lahko začnete s skrbnim pregledom.
Med skrbnim pregledom vam prodajalec dovoli dostop do podjetja, da lahko preverite, če so informacije, ki vam jih je predstavil, točne. Funkcija skrbnega pregleda je torej oceniti tveganja in koristi nakupa podjetja, na podlagi preteklih, sedanjih ter prihodnjih poslovnih informacij. Delimo ga na skrbni pregled poslovanja ter zaposlenih, finančni in pravni skrbni pregled. Med skrbnim pregledom boste pregledali številne dokumente, vključno z računovodskimi izkazi, bančnimi izpiski, davčnimi napovedmi, najemnimi pogodbami, pogodbami z dobavitelji in kupci, pogodbe o zaposlitvi itd.
Po opravljenem skrbnem pregledu sledijo še zaključna pogajanja in usklajevanja ter priprava kupoprodajne pogodbe. V pogodbi bodo določeni struktura, cena in pogoji transakcije. Obe stranki zavezuje, da naredita, kar je v njuni moči za uspešen zaključek prodajnega procesa. Sklenjena prodajna pogodba pa še ne pomeni konca postopka prodaje, temveč le opredeljuje vsebino medsebojnega razmerja strank, njuno odgovornost ter potek nadaljnjega postopka.
V pogodbi so zapisana jamstva, garancije ter zaveze, ki so zelo pomembne za tekoč in uspešen zaključek prodaje podjetja, zato predstavljajo pomemben del pogajanj. Po podpisu pogodbe sledi obdobje, znotraj katerega se morata tako kupec, kot prodajalec držati členov prodajne pogodbe. Prodajalec mora v dogovorjenem času in dogovorjenem stanju kupcu predati podjetje, kupec pa plačati kupnino. Po končani prodaji in predaji podjetja običajno ostanejo dogovorjene zaveze, ki se jih morajo držati tako kupci kot prodajalci.
Takoj po prevzemu podjetja sledi še krajše obdobje, ko vas prodajalec usposablja oz. na vas prenaša bistveno znanje, da bo vaša podjetniška pot čim bolj uspešna.